مقامات ایرانی عاشق کدام نامزد آمریکایی هستند!

مقامات ایرانی عاشق کدام نامزد آمریکایی هستند!

در این گزارش آمده است: ««در حالی که رسانه های ایرانی به دنبال مطرح کردن برنی سندرز هستند، ایرانی ها از احتمال رای آوردن هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا کاملا نگران اند.

 

به گفته یکی از خبرنگاران آسوشیتدپرس، هیچ کدام از انتخابات گذشته آمریکا به اندازه انتخابات ریاست جمهوری 2016، توجه ایران را به خود جلب نکرده است. نگرانی ویژه مردم و مقامات ایران، نظرات مختلف نامزدها در رابطه با توافق هسته ای است.

ترامپ از ابتدای نامزدی خود، توافق هسته ای را به سختی مرد انتقاد قرار داده و حتی آن را "توافقی وحشتناک" خوانده است. او گفته است که پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری، توافق هسته ای را به گونه ای اصلاح خواهد کرد که از پایبندی ایران به آن مطمئن شود. ترامپ همچنین تهدید کرده است که نقض توافق توسط جمهوری اسلامی، تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت.

 

لفاظی های این نامزد جمهوری خواه موجب نگرانی مسئولین ایران و حامیان توافق هسته ای شده است. علی خرم، نماینده سابق ایران در سازمان ملل ضمن انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد عنوان کرده است: «ترامپ رویکرد مثبت و خوب پرزیدنت باراک اوباما و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، نسبت به ایران و توافق هسته ای را ندارد. فیاض زاهد، یکی از تحلیلگران سیاسی ایران، حتی یک قدم جلوتر رفته و می گوید که ممکن است ایران در پاسخ به ترامپ، چهره ای نظامی، تندرو و افراطی به خود بگیرد. »» [فیاض زاهد در پاسخ به این سئوال که "در صورت راهيابي ترامپ به کاخ سفيد، مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري 96 به کدام گرايش و نامزد انتخاباتي راي خواهند داد؟" به خبرگزاری آریا گفته بود: "منطق سياسي مي گويد که اگر ترامپ در آمريکا به قدرت برسد، طبيعتا در ايران هم ميل نهادهاي قدرتمند، اثرگذار و شايد افکار عمومي تمايل پيدا کنند که يک چهره نظامي يا افراطي و راديکال در مواجه با زياده خواهي دولت آمريکا روي کار بيايد."]

 

در ادامه این گزارش آمده است: «ناصر هادیان، استاد روابط بین الملل در دانشگاه تهران، تهدیدهای ترامپ علیه توافق را بی اساس خوانده و می گوید: ترامپ به توافق وفادار خواهد ماند چرا که او یک تاجر و است و تاجرها، توافقات را به صورت یکجانبه نقض نمی کنند.»

 

این پایگاه آمریکایی در ادامه به تحلیل رویکرد ایرانیان نسبت به کلینتون پرداخته و می نویسد: «کلینتون برای ایرانیان زیاد نگران کننده نیست؛ با این وجود، رویکرد نسبتا سخت او در قبال ایران در دوره ای که وزارت امور خارجه [آمریکا] را برعهده داشته، می تواند تا حدودی موجب نگرانی باشد. اما حمایت کلینتون از توافق هسته ای در سپتامبر سال گذشته، اساسا هرگونه تهدیدی از سوی وی برای توافق هسته ای را باطل کرد.»

 

در انتهای این گزارش آمده است: «اما نکته مهم آن است که به نظر می رسد سندرز هیچ تهدیدی برای حکومت مذهبی ایران به شمار نمی آید. رسانه های دولتی ایران بارها کلیپ هایی از سندرز در حال انتقاد از نابرابری های اقتصادی، را پخش کرده اند. البته این تعجب آور نیست؛ چرا که رهبر عالی ایران نیز با نظام سرمایه داری کاملا مخالف است. رهبر ایران بارها از انتقادات داخلی در آمریکا به سرمایه داری حمایت کرده است. او در حمایت از جنبش اشغال وال استریت اظهار داشته که امیدوار است این اعتراضات تا حدی گسترش یابد که به فروپاشی نظام سرمایه داری در آمریکا و غرب بیانجامد.»




:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: نامزد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 6 خرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: